Administrator juli 31, 2017

Ik ben met mijn zoon Bram (nu 11 jaar) ongeveer 2,5 jaar geleden terecht gekomen bij De Leerwegbegeleiding op aanraden van een bevriende moeder. Bram had een achterstand van een jaar met rekenen, moeite met leren, weinig zelfvertrouwen en een groot concentratieprobleem.

Het eerste gesprek gaf mij het gevoel dat ik iemand had gevonden die mijn zoon snapte. Tijdens de eerste sessies heeft de methodiek van De Leerwegbegeleiding Bram basis aspecten bijgebracht d.m.v. de Davis-methode. Bijvoorbeeld wat zijn getallen, verandering, oorzaak en gevolg en het ‘concentratiepuntje’.

Daarna zijn we begonnen met het inhalen van de rekenachterstand. En dat is gelukt! Van een onzekere jongen die van zichzelf vond dat hij slecht kon rekenen, naar een bewuste jongeman die weet dat hij goed kan rekenen. En dat het niet erg is dat hij fouten maakt of het antwoord niet weet. Af en toe heeft hij daar nog steeds problemen mee, maar hij is zich ervan bewust. Gooit niet meer meteen de handdoek in de ring.

De manier waarop De Leerwegbegeleiding Bram heeft begeleid heb ik als zeer prettig ervaren. Op een heel rustige manier heeft ze Bram van rekenen tot taal bijgebracht. En als Bram het na de uitleg niet snapte, werd er gezocht naar een andere manier. Alles op een hele duidelijke en speelse manier. Klokkijken bijvoorbeeld, dat wilde niet lukken op school en thuis ook niet. Bij De Leerwegbegeleiding had hij het zo onder de knie.

Bram heeft het nooit als saai of ‘leren’ ervaren. Hij ging altijd met veel plezier heen. En ook ik heb veel geleerd. Ik heb geleerd hoe ik Bram kan begeleiden bij zijn schoolwerk. Ik heb ook geleerd dat Brams concentratieprobleem meer voortkomt uit onmacht dan uit onwil.

Bram weet nu dat hij meer kan dan dat hij dacht. Zijn zelfvertrouwen is stukken beter. Lang concentreren vindt hij nog steeds lastig, maar hij is zich ervan bewust als hij desoriënteert. En hij heeft de tools om dan weer terug te komen . Met zijn schoolwerk is hij helemaal bij.
Ik ben blij dat wij terecht zijn gekomen bij De Leerwegbegeleiding en de Davis-methode.