Administrator juli 31, 2017

Lucas heeft een zware vorm van dyslexie. Dyslexie is niet alleen een probleem met lezen, maar kan ook gevolgen hebben bij het rekenen, tijdsbesef en klokkijken. De Leerwegbegeleiding heeft de Davis-methode gebruikt om Lucas te helpen. De eerste sprong die Lucas maakte door deze methode toe te passen was met de tafels en rekenen. In zeer korte tijd kon Lucas erg hoge scores bereiken voor rekenen (A) – daarvoor E / D. Vervolgens heeft Lucas door de oefeningen met concentratie en rust ook beter kunnen lezen. Hij zoekt naar informatie op internet om beter te kunnen begrijpen en een beeldvorm te kunnen geven aan een verhaal. Hij heeft nog steeds moeite met lezen maar hij heeft geleerd hoe hij met zijn dyslexie moet omgaan. De Leerwegbegeleiding heeft hem geholpen om zelfvertrouwen te krijgen en zijn eigen waardes te ontdekken met haar methodiek.

Hij moet harder werken dan andere kinderen, maar dat weet Lucas. Nu gaat Lucas naar de middelbare school en hij heeft havo advies gekregen. Hij is daar erg trots op en dankbaar aan De Leerwegbegeleiding die hem de weg heeft laten zien om dit resultaat te kunnen bereiken.