Leer- en gedragsproblemen anders bekeken

Grip op dyslexie, dyscalculie, ADD, ADHD en autisme 

Elke leraar heeft te maken met leerlingen met leer- en gedragsproblemen als dyslexie, dyscalculie, ADD, ADHD en autisme. Wat zijn het precies, en hoe ga je ermee om in de klas, zo dat je het kind goed kunt begeleiden?

In deze lezing maakt u kennis met de bijzondere visie van Ronald Davis, zelf hoogbegaafd, autist en dyslecticus. Hij gaat er onder andere van uit dat bovengenoemde leer- en gedragsproblemen een aantal overeenkomsten hebben. Door te weten welke dit zijn, wordt het omgaan met deze kinderen in de klas veel makkelijker.

Verder vindt u in deze lezing antwoord op de volgende vragen: wat is het, hoe ervaart een kind het, hoe leert dit kind en hoe kan ik mijn lessen aanpassen zodat het kind rustiger wordt en makkelijker leert.

  • Voor: docenten, studenten, leerkrachten, ib’ers en rt’ers.

 

Beroepsmatige dienstverlening aangeduid als Davis®, Davis Dyslexia Correction®, Davis Symbol Mastery®, en Davis Orientation Counseling® mag uitsluitend verleend worden door mensen die opgeleid en gecertificeerd zijn door de Davis Dyslexia Association International.